Situat sobre el vessant nord del tossal on s'assenta el
Poblet, el Calvari és un element caracteritzador del paisatge i és molt visible
tant des de la pròpia Altea la Vella, com des del Camí del Garroferet.
L'orografia del lloc defineix una conca visual a curta distància de gran
intensitat visual i valor etnològic, la qual té unes vistes molt interessants
sobre el Calvari. Aquesta conca està definida pel Barranc de les Cases, les
vessants dels tossals baix les quals es troba la font del Garroferet, la Font
Gran i les muntanyetes al voltant del cementeri. Solcat aquest triangle, pel traçat
del Reg d Altea la Vella i el Camí del Garroferet,
L'arquitectura dels casalicis és la tradicional d'aquestes
construccions quadrades amb un cos basamental que eleva fins a una determinada
alçada el cos on s'obri la capella, la capelleta que protegeix l'escena de
l'estació corresponent de les 14 existents en aquests Via Crucis tradicionals.
la capelleta quadrada es tanca amb una reixa i al fons se situa el panell
ceràmic. Es remata el casalici amb una piràmide de quadre costats, molt pròpia
d'aquestes arquitectures, acabades sempre en arrebossats i pintades de blanc.
Situado sobre la
ladera norte de la colina donde se asienta el Poblet, el Calvari es un elemento
caracterizador del paisaje y es muy visible tanto desde la propia Altea la Vella,
como desde el Camino del Garroferet. La orografía del lugar define una cuenca
visual a corta distancia de gran intensidad visual y valor etnológico, la cual
tiene unas vistas muy interesantes sobre el Calvario. Esta cuenca está definida
por el Barranco de les Cases, las laderas de las colinas bajo las cuales se
encuentra la Font del Garroferet, la Font Gran y las colinas entorno al
cementerio. Surcado este triángulo, por el trazado del Reg d ́Altea la Vella y
el Camí del Garroferet,
La arquitectura de los
casalicios es la tradicional de estas construcciones cuadradas con un cuerpo
basamental que eleva hasta una determinada altura el cuerpo donde se abre la
capilla, la hornacina que protege la escena de la estación correspondiente de
las 14 existentes en estos Vía Crucis tradicionales. la hornacina cuadrada se
cierra con una reja y al fondo se sitúa el panel cerámico. Se remata el
casalicio con una pirámide de cuadro lados, muy propia de estas arquitecturas,
acabadas siempre en revocos y pintadas de blanco.
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