18 sept 2013

Església de Santa Anna en Altea la Vella



El temple consta de nau única composta per tres cossos, més creuer i presbiteri, nau coberta per volta de canó i arcs torals de mig punt que al creuer s'alça una cúpula octogonal amb quatre petxines. La volta cobreix el presbiteri i al fons de la nau  hi ha un potent retaule. Els alçats interiors són senzills, classicistes, amb pilastres simples rematades per capitells i un cornisó que recorre tot el temple i des del qual neix la volta. Els materials d'interior són austers en general, amb cert cromatisme en blancs i daurats en la decoració de la nau principal i la cúpula.

El creuer, asimètric, dóna pas a una nau longitudinal, en el sentit de la principal, de només tres cossos i de menor amplària. Nau d'origen diferent, posterior a la principal i d'estil molt diferent, amb acabats neogòtics i voltes aristades, amb un retaule gotizante després de l'altar de la capella i flanquejat per dos llenços de García Torres realitzats en 1980.
 -----------------------

El templo consta de nave única compuesto por tres cuerpos, más crucero y presbiterio, nave cubierta por bóveda de cañón y arcos fajones de medio punto que en el crucero levanta una cúpula octogonal con cuatro pechinas, a las que anteriormente nos hemos referido. La bóveda cubre el presbiterio y al fondo de la nave se levanta un potente retablo. Los alzados interiores son sencillos, clasicistas, con pilastras simples rematadas por capiteles y un cornisón que recorre todo el templo y desde el cual arranca la bóveda. Los materiales de interior son austeros en general, con cierto cromatismo en blancos y dorados en la decoración de la nave principal y la cúpula.
El crucero, asimétrico, da paso a una nave longitudinal, en el sentido de la principal, de solo tres cuerpos y de menor anchura. Nave que parece de origen distinto, posterior a la principal y de estilo muy diferente, con acabados neogóticos y bóvedas aristadas, con un retablo gotizante tras el altar de la capilla y flanqueado por dos lienzos de García Torres realizados en 1980.
------------------------ 

The church has a single nave consists of three bodies, cruise and chancel, nave covered by a barrel vault and semicircular arches, in the transept rises an octagonal dome with four scallops.  The back of the nave stands a powerful altarpiece. The interior elevations are simple, classical, with simple pilasters topped by capitals and cornice that runs around the temple and you boot from the vault. The cruise, asymmetrical, gives way to a longitudinal ship in the direction of the principal, only three bodies and smaller width, seems different  the main, finished in revival Gothic in groined vault.

No hay comentarios:

Publicar un comentario